واژه های آسمانی، پیام های نورانی

واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

بسم الله الرحمن الرحیم

نام مبارک : علی

لقب معروف : سجاد

کنیه شریف : ابو محمد

نام پدر : حسین بن علی

نام مادر : شهر بانو

محل ولادت : مدینه طیبه

تاریخ ولادت : پانزدهم جمادی الاول سال سی و شش ، یا پنجم شعبان سال سی و هشت هجری

محل شهادت : مدینه منوره

تاریخ شهادت : بیست وپنجم محرم سال نود و چهار یا نود و پنج هجری بنا بر مشهور

محل دفن : قبرستان بقیع

علت شهادت : مسمومیت به زهر

نام قاتل : هشام بن عبدالملک

مدت عمر : پنجاه و هفت یا پنجاه و هشت سال

مدت امامت : سی و چهار یا سی و پنج سال

طاغوتهای زمان : نه نفر از یزید تا هشام بن عبدالملک دهمین خلیفه بنی امیه

تعدادی از القاب آن حضرت : زین العابدین ، سید الساجدین ، سید ، عدل ، زکی ، حبیب ، امین ، سجاد ، سید العابدین ، کریم الطرفین ، ابن الخیرتین .

کنیه های آن حضرت : ابوالحسن ، ابو محمد .

همسران آن حضرت : همسر آن بزرگوار حضرت فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) و شش همسر دیگر که ، همگی کنیز بودند .

فرزندان آن حضرت : 1- امام محمد باقر (ع) : فرزند فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع)

2- عبدالله ، 3- حسن 4- حسین 5- زید 6- عمر :

7- حسین اصغر ، 8- عبدالرحمن 9- سلیمان 10- علی 11- خدیجه 12- محمد اصغر 13- فاطمه 14- علیّه 15- ام کلثوم .

شمه ای از فضائل و معجزات آن حضرت : ابن بابویه از حضرت امام محمد باقر (ع) روایت کرده که : پدرم علی بن الحسین هرگز نعمتی از نعمتهای خدا را یاد نکرد مگر آنکه برای شکر آن نعمت سجده کرد و هر گاه از نماز واجب فارغ می شد ، سجده می کرد و هر گاه توفیق می بافت که میان دو نفر صلح برقرار کند برای شکر آن سجده می کرد و اثر سجده در پیشانی مبارک آن حضرت نمایان بود و به این سبب آن حضرت را امام سجاد می گفتند .

***

سعید بن المسیب از ابن عباس روایت کرده که حضرت رسول اکرم فرمود : روز قیامت منادی ندا کند ، زین العابدین کجاست ، پس میبینم که فرزندم علی بن الحسین را در آن هنگام با تمام وقار و سکون صفوف اهل محشر را بشکافد و بیاید .

***

در کشف الغمه است که سبب ملقب شدن آن حضرت به زین العابدین بدین دلیل است : که شبی آن حضرت در محراب عبادت به تهجّد و راز و نیاز ایستاده بود ، سپس شیطان به صورت مار عظیمی ظاهر شد که آن حضرت را از عبادت خود از دارد . حضرت به او توجهی نکرد تا شیطان آمد و انگشتان پای آن حضرت را در دهان گرفتو گزید ، به نحوی که آن حضرت را مجروح نمود ولی حضرت توجهی نکرد . وقتی حضرت از نماز فارغ شد ، او را از خود دور کرد و فرمود : ( دور شو ای ملعون ) و باز متوجه عبادت خود شد ، پس صدای هاتفی را که شنید ، سه مرتبه او را ندا کرد ؛ ( انت زین العابدین ) (( تویی زینت عبادت کنندگان )) سپس لقب زین العابدین در میان مردم ظاهر شد و مشهور گشت .

***

در کشف الغمه است که حضرت امام محمد باقر (ع) فرمودند : مرا پدرم به این فرمایشات نصیحت کرد . که ای فرزندم با پنج طبقه از مردم مصاحبت نکن و با ایشان سخن نگو و رفاقت نکن . عرض کردم : فدایت شوم ، این جماعت چه کسانی هستند ؟ فرمود : با فاسق یار مشو زیرا : او تو را به یک خوراک یا یک لقمه کمتر از آن می فروشد . عرض کردم : کمتر از آن چیست ؟ فرمود : به طمع لقمه تو را می فروشد ، ولی به آن نمی رسد .

با بخیل مصاحبت نکن زیرا تو را از مالش محروم می نماید در وقتی که نهایت احتیاج به آن را داری .

با کذّاب مصاحبت نکن ، زیرا او به منزله سراب است و دور می کند از تو نزدیک را ، و نزدیک می کند به تو دور را .

با احمق مصاحبت نکن ، زیرا او می خواهد تو را نفع رساند ، اما از نادانی خود تو را ضرر می رساند .

با قاطع رحم مصاحبت نکن ، زیرا من یافتم او را ملعون ، در سه موضع از کتاب خدای تعالی .

***

در دینه المعاجز از ابو جعفر طبری مروی است که : علی بن یزید گفت : در خدمت حضرت علی بن الحسین (ع) بودم وقتی که از شام به مدینه طیبه می رفت با جماعتی از زنان از احترام و فروگذاری نمی کردم و همیشه به ملاحظه احترام ایشان دورتر فرود می آمدم ، وقتی به مدینه وارد شدند حضرت پاره حلی و زیور خود را بای من فرستادند ، من قبول نکردم و گفتم : اگر حسن سلوکی در این مقام از من ظاهر گشت ، محض خشنودی خدای تعالی بود . آن حضرت سنگی سیاه و سخت برگرفت ، و با انگشتر مبارک بر آن نقش نهاد و فرمود : این را بگیر و هر حاجتی که داری ، از آن بخواه . می گوید قسم به آنکه محمد (ص) را مبعوث به حق فرمود ، که من در سرای تاریک از آن سنگ طلب روشنی کردم ، بر قفلها روشنایی می داد گذاشتم بازمی شدند ، و من آن را به دست می گرفتم ، حضور سلاطین می رفتم و از ایشان بدی نمی دیدم .

***

حضرت امام محمد باقر (ع) فرمودند : پدرم به سفر حج بیرون شدند و رفتند تا به یک وادی مابین مکه و مدینه رسیدند . ناگهان مردی راهزن به آن حضرت برخورد کرد و به حضرت گفت : (( فرود آی )). حضرت فرمودند : به چه علت ؟ گفت : تو را بکشم و اموالت را بر گیرم . حضرت فرمودند : هر چه دارم با تو قسمت می کنم و بر تو حلال می نمایم . گفت : نه . فرمودند : برای من قدری که مرا به مقصد برساند بگذار . قبول نکرد . پس حضرت فرمودند : ((فًاًینٍ رًبک قال نائمٍ ))(پروردگارت کجاست ؟ )

گفت : خواب است .

در این زمان دو شیر حاضر شدند و یکی سرش را و دیگری پایش را گرفتند و کشیدند . پس حضرت فرمود : گمان کردی که پروردگارت از نظر تو در خواب است . جزای تو این است ، پس عقوبت خود را بچش .

حضرت شهر بانو مادر گرامی آن حضرت : مادر امام سجاد (ع) به نام شهر بانو ، یکی از دختران یزدگرد سوم ، آخرین پادشاه ساسانی بود . در مورد نام او ، نامهایی مانند : سلامه و غزاله نیز گفته شده است . او پس از فتح ایران به دست سپاه اسلام ، به صورت اسیر وارد مدینه شد و در مدینه به انتخاب خود ، با امام حسین (ع) ازدواج کرد . قبل از آنکه مدائن به دست سپاه اسلام فتح گردد ، شهر بانو شبی در عالم خواب دید که پیامبر (ص) همراه امام حسین (ع) به ایوان کاخ مدائن وارد شدند ، و خطاب به او فرمودند : ای دختر پادشاه عجم ! من تو را نامزد حسین (ع) نمودم .

او شب بعد ، حضرت زهرا را در خواب دید که به او فرمود : تو نامزد پسر من و عروس من هستی ، به زودی مسلمانان بر شما پیروز می شوند و تو اسیر آنان می گردی ، نگران نباش که به زودی وصال شوهرت ، پسر حسین (ع) خواهی رسید

امام محمد باقر (ع) فرمودند : هنگامی که شهر بانو به عنوان اسیر وارد مدینه شد دختران مدینه برای تماشای او سر می کشیدند ، و مسجد از پرتوش درخشان گشت ( کنایه از اینکه حاضران در مسجد با دیدن جمال او ، شاد و شگفت زده شدند ) عمر به او نگریست ، او رخسار خود را پوشید و به زبان فارسی گفت : (( اُف بیروج بادا هرمز)) ( وای ! روزگار هرمز سیاه شد ) عمر (که زبان فارسی را نمی دانست ) گفت : آیا این دختر به من ناسزا می گوید ؟ سپس متوجه او شد تا او را بفروشد . امیر المومنین علی (ع) به عمر فرمود : (( تو این حق را نداری ، اختیار انتخاب را به خودش واگذار کن ، هر مردی را که او به شوهری برگزید ، مهریه اش را از سهم بیت المال همان مرد ، حساب کن . )) عمر رأی امیر المومنین علی (ع) را پذیرفت و به شهر بانو اختیار داد . شهر بانو جلو آمد و حسین (ع) را انتخاب نمود . ( وبه این ترتیب حسین (ع) را به عنوان همسر برگزید .) امیر المومنین علی (ع) به او فرمود : نامت چیست ؟ او پاسخ داد : جهانشاه . حضرت علی فرمود : بلکه نام تو شهر بانویه است ، سپس به حسین (ع) فرمود : ( یا ابا عبدالله لَیَلِدَنَّ لَکَ مِنها خَیرُ اَهلِ الاَرضِ ) (( ای حسین ! حتماً از این دختر ، بهترین شخص روی زمین ، برای تو متولد می شود . )) هنگامی که شهر بانو را به عنوان اسیر به مدینه آوردند ، حضرت امیر المومنین علی (ع) از او پرسید : از پدرت در حادثه فیل سواران و شکست سپاه ایران چه سخنی را به خاطر داری ؟ شهر بانو در پاسخ فرمود : به خاطر دارم که پدرم در آن هنگام می گفت : هر گاه اراده خداوند بر چیزی غالب شد ، همه آرزوها در برابر آن خوار گشته و ناکام گردد ، و هر گاه مدت عمر و شوکت انسان به پایان رسید ، مرگ خواهد آمد و چاره ای جز تسلیم شدن در برابر آن نیست .

حضرت امیر المومنین علی (ع) فرمودند : به راستی پدرت چقدر نیکو سخن گفته است ، همه امور در برابر مقدرات الهی خوار و تسلیم گردند ، تا آنجا که وقتی اجل فرا رسید ، بر تدبیر و خواهشهای انسان ، چیره و پیروز گردد . حضرت شهر بانو پس از ولادت امام سجاد (ع) از دنیا رفت .

طبق مشهور محل دفن ایشان مدینه منوره می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط : معصوم ششم
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 12 مرداد 1395 |

حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین